dimecres, 21 d’octubre del 2009

Cultua lliure

-La cultura lliure és totes aquelles creacions, i el moviment que la promou, que advoca per la difusió de cultura d'acord amb uns principis de llibertat equiparables als del programari lliure. Bàsicament, ens diu que nosaltres podem parlar de cultura lliurement amb total llibertat, sense que ningú et pugui dir res. Aquest programari lliure pot ser copiat o modificat per qualsevol persona. Un exemple seria la wikipedia. Unes de les accions més importants va ser que en l'any 2001 neix Creative Commons, una organització sense ànim de lucre la missió del qual va consistir en la creació d'una sèrie de llicències estandarditzades per a les obres artístiques i culturals.
Senzillament la cultura lliure són tots aquells moviments que tu pots defensar sense que la gent et digui res, perquè és la teva opinió i tu opines el que vols.

-Després de llegir els 4 casos que ens proporcionava, he tret les meves conclusions:
a) La primera situació de que el professor els hi fa comprar als seus alumnes un model concret de bambes (Nike) ho trobo molt injust. Ho trobo injust perquè hi ha families que no poden comprar-se aquestes bambes per un motiu econòmic o per altres motius, i els seus nens tenen unes altres bambes que no son Nike, però són bambes normals per còrrer. Trobo que el professor no pot demanar un model de bambes concret.

b) La segona situació la trobo correcte, perquè el professor els hi demana que cerquin unes imatges al Google, i per tant, si tenen ordinadors i poden cercar aquestes imatges, poden fer aquest projecte col·laboratiu perfectament. Quan trobem una imatge a internet que ens interessa i ens la copiem, hem de saber a quin lloc pertany i d'on l'hem tret.

c) La tercera situació és bastant correcta, però seria més correcta si el professor no posés la versió del powerpoint, perquè potser n'hi han alumnes que no la tenen i se'l tenen que descarregar. Però en general, la situació és correcta. El professor fa un powerpoint i els hi envia per correu als seus alumnes, amb la intenció de que aquests acabin les dues últimes diapositives i puguin saber com fer servir el programa powerpoint.

d) La última situació, la de fer que els nens comprin un rècord al acabar l'excursió ho veig incorrecte. Els nens si no volen no compren records, bé perquè no porten diners, o bé perquè no volen. Perquè quan arribi a casa amb els seus pares, als pares els hi farà més il·lusió les experiències que el nen ha sentit i les activitats que ha fet, que una simple postal que es quedarà guardada al calaix.

La situació més correcte de cultura lliure crec que és la segona.

Sara!!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada